torstai 26. heinäkuuta 2012

Ei mitään asiaa, mutta...

Diivaillen
Ihan kauhistuttaa, kuinka äkkiä kesä on kulunut ja elellään jo heinäkuun loppua! Tässä pitäis jo alkaa suunnitella syksyä ja siihen kuuluvia juttuja. Jollekin kurssille olis kiva mennä Pinjan kanssa ja kivoja vaihtoehtojakin oon bongaillut koirat.com:ista. Erityisesti täällä Hämeenlinnassa järjestettävä energisen koiran puuhakurssi kuulostaa oikein meille sopivalta... Pinjalla kun tahtoo olla energiaa melkoisesti, vaikka itsepähän olen totuttanut koiran yli 3 tunnin lenkkeilyyn joka päivä ja nyt se ei vähemmästä väsy. Toki otetaan melkein päivittäin luoksetuloa, erilaisia temppuja ja harjoitellaan kärsivällisyyttä. Kärsivällisyys Pinjalla on välillä tosi hakusessa ja nyt oon koittanut opettaa sille mun jalkojen välistä pujottelua. No, neitihän alkaa heti haukkua, jos namia ei tipu heti ja oon tosiaan jättänyt nameja vähemmälle ja palkannut sitä vasta, kun se on rauhottunut.

"Hei äiti nyt OIGEESTI!"

"Nyt mä en ees kommentoi, ku en saa rauhassa levätä...nii."

"No hei ohan mulla tätä nokkaa! Ota ny kuvia siin!"

Eilen käytiin Hämeen shelttien koulutuksessa Kangasalalla ja oli mukava nähdä muita shelttejä omistajineen. Mukana oli tällä kertaa kaksi ihan pikkupentua, joiden leikkimistä oli kyllä niin mahtava seurata. Pinjakin tykkäs niistä pikkusista ja ois mielellään temmeltänyt mukana, jos olisi vaan saanut. Mutta kun meijän teinitytöllä on jo hieman enemmän massaa kuin sillon 10-viikkoisena, joten eihän sitä uskaltanut kovin pentujen leikkeihin mukaan päästää. Eipä siinä yhtään pentukuume tullut, kun sai höpötellä pikkushelteille ja ihastella niiden menoa... Oi ja voi, kunhan ekaksi sais tuosta yhestä pitkäkuonosta kuuliaisen koiran koulutettua ja sitten suunnittelis sitä seuraavan ottamista. Nyt vähän järkeä päähän, nainen!

Tähän väliin on hyvä laittaa tämmönen kuva, joka palauttaa (hetkeksi) maan pinnalle toisen koiran ottamishaaveista...

Demonipentu terrorisoi


Otettiin koulutuksessa vähän näyttelytreeniä ja Pinja mitattiin pöydällä; tulokseksi saatiin tasan 38 cm! Olin iloisesti yllättynyt siitä, ettei Pinja ole vähään aikaan kasvanut. Nyt sitten jännätään, tuleeko neiti kasvamaan korkeutta vai jääkö tuohon mittaan. Jospa ne ekat juoksut sieltä tulis... ja tietysti kun niitä jo niin kovasti ootan, niin ne tulee joskus yli vuoden iässä tuolle vintiölle. ;)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti